יום שישי, 4 במאי 2012

שיגרת טיפוח-אהבות, אכזבות ורומנים אסורים



היי, אני סטודנטית בת 24 (מי היה מאמין שאני אגיע כל כך מהר לגיל המופלג הזה), חובבת טיפוח ואיפור מגיל 15 בערך. לפני כחצי שנה התעוררה בי אובססיה לתחום ומאז אני קוראת ומתעדכנת מידי יום בפורומים ובלוגים על נושאים אלו. כמובן, גם נפתח חשבון בפייפאל ובאיביי, שהולך ונהיה יותר ויותר פעיל...

הנושא הראשון שאדבר עליו הוא שיגרת הטיפוח שלי. מפה נתגלגל לעל מה אני אוהבת לבזבז כסף או חולמת לבזבז כסף (תנו לי 15 שנה, אני אגשים את חלום הטייקונית שלי ובעקבותו את חלומי להיכנס לסופרפארם, להעמיס על הגב את כל הסטנדים של החברות היוקרתיות שאני מפחדת להתקרב אליהן, מפחד שמשהו ימצא חן בעיני. ברגע שמשהו מוצא חן בעיניי הארנק שלי רועד-אני נכנסת לאובססיה ולא נרגעת עד שזה נרכש).
אקדים ואומר שסוג העור שלי מעורב-שמן, כאשר לאחרונה הוא התחרפן לחלוטין ועבר תקופות של שמנוניות יתר, יובש יתר (באשמתי..) וחיצ'קון יתר. כרגע עובדת על לאזן אותו מחדש.

שיגרת הטיפוח שלי נעשית פעמיים ביום. אני מתחילה בסבון פנים. במשך שנים השתמשתי בסבון הפנים של קליניק, מסידרת שלושת השלבים, עבור עור מעורב-שמן. עם הזמן, הרגשתי שהוא לא עושה משהו מיוחד ואני סתם מבזבזת עליו הרבה כסף. 
הרומן שלי עם קליניק-סדרת שלושת השלבים עבור עור מעורב-שמן

המשכתי להשתמש בו כי התעצלתי לחפש סבון חדש, עד שבמקרה נתקלתי בסבון שאמא שלי קנתה באופן אקראי-סבון פנים של Frulatte, בניחוח תה ירוק ומלפפונים (כי בטח היה עליו איזה מבצע. אם יש על זה מבצע, אמא שלי תרכוש את זה. גם אם זה גמל, שאין מקום חניה בשבילו מתחת לבית!). הסבון עדין, בעל ריח נעים, שכיף להשתמש בו. הוא לא עושה ניסים ונפלאות, אבל כרגע העור שלי אחרי טראומה (יפורט בהמשך), לכן הוא מקבל אותו בשמחה.
סבון פנים עדין של פרולאט לכל סוגי העור. תענוג..

בהמשך אני משתמשת במי הפנים הורודים של קליניק, מאותה סידרת שלושת השלבים. אני משתמשת בו כשנתיים. בבקבוק האחרון שקניתי, לפני כחצי שנה, שמתי לב שהם שינו משהו בפורמולה. כשפתחתי אותו לראשונה תקף אותי גל ריח מזעזע של אלכוהול. חשבתי אולי קיבלתי אותו מקולקל, אבל יצא לי להתנסות לאחר מכן בדוגמיות של מי הפנים (שבאות בצורת מגבון) וגם הן הסריחו מאלכוהול. בהתחלה נאלצתי לעצור את הנשימה בכל פעם שהשתמשתי בו, אך עם הזמן התרגלתי. כרגע אני אחרי חצי בקבוק ושוקלת לעבור למי פנים אחרים כשאסיים (המלצות?). עם זאת, יש לציין שהתחלתי להשתמש בו כי נהיה לי עור קשה ומחוספס באיזור הלחיים והאף. ברגע שהתחלתי להשתמש בו, העור חזר להיות רך, אז כנראה הוא עושה משהו כמו שצריך.

בשלב הבא אני משתמשת בקרם פנים של, ניחשתן נכון, קליניק. אין, לא היה ולא יהיה קרם פנים שהעור שלי חי איתו כל כך בשלום כמו הקרם הצהוב של קליניק מסידרת שלושת השלבים (DDMG). הוא קליל, נספג מהר, לא גורם להתפרצויות חצ'קונים בלתי נשלטות והכי חשוב-לא גורם לעור שלי להפריש אקסטרה שומן במהלך היום.

לאחרונה רציתי להתחדש בקרם פנים חדש (ואולי זול יותר), אז החלטתי ללכת על חברת גרנייה ורכשתי את הקרם שלהם מסידרת pure zone. מה אגיד? על הפנים. מיועד לעור שמן, מבטיח שליטה בהפרשת השומניות, עור מאט ועוד כל מיני הבטחות יפות בסגנון. מילא אם הוא לא היה מקיים אותן ופשוט לא עושה כלום, אבל הוא עושה בדיוק את ההפך! הוא גורם לעור שלי להפריש פי כמה וכמה יותר שומן ועל גימור מאט אין בכלל על מה לדבר (אולי בחצי השעה הראשונה). לא רק שאפשר לטגן על המצח שלי חביתה, אלא שהלחיים שלי, שבכלל אף פעם לא שומניות, מצטרפות לחגיגה ואפשר להכין עליהן צ'יפס בטיגון עמוק. מיותר לציין גם שהוא חיצ'קן אותי כהוגן. 
קרם פנים של גרנייה לעור מעורב-שמן-לשליטה בהפרשת סבום ומראה מאט-ממש...

אחרי שנתתי לקרם של גרנייה שבועיים נסיון וראיתי שמצבי רק מתדרדר, החלטתי לחזור לקליניק אהובי. עד שקיבלתי אותו בדואר (הזמנתי מאי ביי), השתמשתי בנתיים בדוגמית של ד"ר מורד (שהתקבלה בקופסת גלוסי בוקס, אליה אני מנויה, במרץ). הקרם אומנם לא היה מיועד לעור שמן והוא היה מאוד לחותי, אבל העור שלי הסתדר איתו ולא נרשמו תופעות לוואי טראומטיות. היות וגם ייבשתי את העור שלי למוות כדי להיפטר מהחצ'קונים באותה תקופה, הקרם בא בטוב ואיזן אותו. 
קרם פנים של ד"ר מורד (נחמד, אבל דורש משכנתא)

את הייבוש, דרך אגב, עשיתי באמצעות הסבון עם המברשת של גרנייה (עבור עור שמן). אומנם על האריזה רשום שהוא מתאים ליום יום, אך הדיילת הזהירה אותי שהוא מאוד אגרסיבי ושעליי להשתמש בו פעמיים-שלוש בשבוע. כמובן שלא הקשבתי לה ולא רק שהשתמשתי בו כל יום, אלא פעמיים ביום- ומצאתי את עצמי מתקלפת. דווקא הסבון עצמו לא רע, אבל תדירות השימוש צריכה להתאים למצב העור, וכרגע העור שלי בקריזה. לכן, החלטתי להוריד את המינון לרק פעם-פעמיים בשבוע.
סבון פנים עם מברשת של גרנייה- לעור מעורב-שמן (אגרסיבי, להשתמש במתינות)

הבא בתור הוא קרם העיניים של גרנייה (לאחרונה גיליתי את החברה ואני פשוט מוצאת את עצמי מתנפלת על המוצרים שלה. לא יודעת למה. אולי בגלל השם הסקסי?). עד לפני כחודשיים-שלושה לא הרגשתי צורך להשתמש בקרם עיניים (כולה בת 24, מה הלחץ?), אבל לאחרונה העור מתחת לעיניים שלי נהייה יבש והקונסילר (יש לי קצת כהויות...צריך לישון יותר מ-4 שעות בלילה!) יושב עליי זוועה. הקרם פנים לא מספיק לחותי לאיזור העיניים המיובש שלי כרגע ולכן החלטתי לקנות קרם עיניים. אני לא צריכה שיתן לי את הירח והכוכבים, לא מאמינה שיעצור/יעלים קמטים, יוריד נפיחות וכהויות. צריכה רק שייתן קצת לחות ואת זה הוא מקיים. סך הכל קרם נחמד.
קרם העיניים של גרנייה. איזה אריזה לא סקסית...

דבר אחרון הוא ליפ באלם. לא יודעת מה עובר עליי בזמן האחרון (הורמונים?), אבל השפתיים שלי מיובשות ובלתי נסבלות. אז אני דבוקה לליפ באלם של לייף בריח (או טעם?) דבש. נחמד, פשוט, זול. לא צריכה יותר מזה. שמה אותו לפני השינה ומתעוררת עם שפתיים לחותיות ובמהלך היום מחדשת לפי הצורך (לא מצאתי תמונה של זה, אבל אני מניחה שאפשר להבין על מה מדובר-תדמיינו שפתון סטייל לובלו באריזה צהובה עם הכיתוב שפתון לייף פרופוליס טיפולי).

אה, שכחתי את השלב הכי חשוב לקיץ (ורצוי גם לחורף)-קרם הגנה. אני מורחת אותו רק לפני יציאה לשמש. אם אני יוצאת מהבית ב-7 בבוקר ללימודים ויוצאת מהלימודים ב-5 אחר הצהריים, לא רואה טעם במקדם הגנה. אך כשאני כן צריכה, אני משתמשת בקרם של ד"ר פישר, עם  spf 34(אשר חוסם 97% מהקרניים ולכן לא רואה צורך ב- spfגבוה יותר, זה סתם מעמיס על העור כי הקרם כבד יותר).
אני לא מאמינה שכמות מקדם ההגנה בקרם פנים/מייקאפ באמת מגינה על הפנים. לא בגלל spf נמוך, אלא בגלל ריכוז החומר. ידוע שכאשר מורחים מקדם הגנה, צריך לשים כמות נדיבה כדי שיהיה אפקט כלשהו של הגנה ובזמן שחשופים לשמש יש צורך לחדש כל שעתיים, כי ההגנה יורדת עם הזמן. אז הטיפה מקדם הגנה שיש בתוך קרם פנים/מייקאפ תגן עליי מ7 בבוקר (השעה בה אני מתאפרת) עד הצהריים? קשה לי להאמין.
אומנם אני לא סובלת את הריח של קרמי ההגנה הרגילים, אך אני סומכת רק עליהם. לאחרונה קניתי במבצע את הקרם של ד"ר פישר, סתם שיהיה לעת צורך, וציפיתי שיהיה שמנוני ומגעיל ושיקח לו שנה להיספג, כמו החוויה שהייתה לי עם קרמי הגנה קודמים (גם אלו שכתוב עליהם שמתאימים לעור שמן ו-oil free). הופתעתי שהקרם הזה נספג ממש מהר ולא השאיר את הברק המזעזע שהם בד"כ משאירים. מסתבר שזו פורמולה חדשה במרקם של תחליב והפעם כל ההבטחות שכתובות עליו (מרקם קל, נספג מהר, לא דביק ולא שמנוני) אשכרה נכונות. אז הפסקתי את חיפושיי אחרי קרם הגנה מהחברות היוקרתיות, שמשכו אותי כי אין למוצרים שלהן את הריח הטיפוסי של קרם הגנה. עם כל הכבוד, המחירים שלהן בשמיים ולכו תדעו עד כמה הם בכלל יעילים.

סידרת קרמי (תחליבי) ההגנה של ד"ר פישר בנוסחא משופרת

מקווה שזה היה מעניין ואולי עזר למישהי :-)








9 תגובות:

  1. היי, תתחדשי על הבלוג!
    מסכימה עם חלק מהמוצרים, שגם אותי אכזבו..
    בהצלחה!

    השבמחק
  2. תתחדשי על הבלוג, אחלה פוסט פתיחה :)

    קרם ההגנה של ד"ר פישר מתאים גם מתחת למייקאפ (גם לייש עור שמן)? כמה הוא עולה? תודה :)

    השבמחק
    תשובות
    1. כן, אני משתמשת בו מתחת למייקאפ והמייקאפ יושב עליו סבבה. לדעתי כשאת מורחת קרם הגנה מתחת למייקאפ, אפשר לוותר על הקרם פנים (במקרה של עור שמן). ניסיתי פעם אחת עם קרם פנים+הגנה ופעם אחת בלי הקרם פנים. נראה לי המייקאפ שרד יותר זמן כשהשתמשתי רק בקרם הגנה. ממליצה לנסות ולראות איך זה עובד עלייך.
      לגבי המחיר, אני לא בטוחה מהו המחיר המלא, רכשתי אותו במבצע בסופרפארם ב-30 ש"ח (מאלה שמציעים לך בקופה).

      מחק
  3. היי , נהנתי לקרוא :) , הרגת אותי עם חביתה מטוגנת וצ'יפס בשמן עמוק D:

    בהצלחה 3>

    השבמחק
  4. ברכות על הבלוג החדש :) נהנתי לקרוא.

    לי יש קרם גוף של Frulatte. מעולה. אמא שלך בול כמו הבן זוג שלי. בטוח הוא קנה לי אותו כי זה היה במבצע :) אבל מה..גם אני ממש ממש מרוצה. קרם מעולה.

    גם אני התנסתי לאחרונה במוצר של ד"ר מיורד. אני חושבת שיש להם תכשירים מעולים לעור שמן. הם יודעים לא ליבש את העורו גם להתאים אותו לעור השמן בלי שהתכשיר יאבד את הלחותיות שהעור שלנו כלכך צריך ליופי שלו-הוא מאזן ולא מיבש. את חברה שלא הכרתי לפני גלוסי ושהפתיעה לטובה


    יעלי
    בלוגי: הבלוג של הספרנית
    http://yaelin10.blogspot.com/2012/05/blog-post_04.html

    השבמחק
  5. נפלה לי אות... לא רוצה לומר איזה....חחח. צריך לכתוב:
    זאת חברה שלא הכרתי לפני גלוסי ושהפתיעה לטובה

    השבמחק
  6. בהחלט היה ענייני ובהחלט עזר.
    איזה כיף לקרוא אישה כל כך צעירה שיודעת ומבינה את החשיבות של לדאוג
    לעור הגוף, דבר המשפיע מאוד על עתידה, מכל ההיבטים,
    החיצוניים והפנימיים כאחד.
    שאפו!

    השבמחק