יום שישי, 25 במאי 2012

בורז'ואה-כן, לא, למה לא?



מדובר במותג צרפתי עממי, חברת בת של שאנל, הקיים זמן רב בשוק האירופאי והשנה ביצע סוף סוף עלייה לישראל.
המותג ידוע בראש ובראשונה בזכות הצלליות האפויות שלו (little round pots). מהתרשמותי מהמותג, מאז שעלה ארצה, הוא גם מתהדר בצבעוניות רבה וזה גם הדבר הראשון שמשך אותי אליו. גם הסטנד שלו, בפארמים השונים, מיוחד בצבעוניותו ומשדר משהו קליל ושמח, לעומת הגלאם והשיק הקר שהשאר מנסים לשדר (במקרה הטוב. במקרה הרע הם כל כך משעממים, שלולא הייתה להם דיילת קרציה, לא הייתי שמה לב לקיומם..אהמ..סופטאצ'..).

נכון עושה חשק לרוץ על הדשא ולעשות גלגונים?

                               
את כל מוצרי בורז'ואה שברשותי, רכשתי בארץ בסופרפארם והם כוללים את המייק אפ healthy mix serum, צללית אפויה סגולה מס' 72, עפרונות עיניים בצבעים חום (מס' 78) וכחול נייבי(מס' 82) ואיילינר טוש שחור.

Healthy mix serum

עד לקיץ הקודם, לא השתמשתי כמעט במייקאפ בחיי, אלא בדמי מייקאפ של סבוקאלם. השתמשתי בו שנים, משום שנפשית לא הייתי מוכנה לעשות צעד קדימה לעבר המייקאפ. הדמי מייקאפ של סבוקאלם משלב לחות, הגנה מהשמש (29 spf) ומעט צבע. פעולתו העיקרית היא איחוד צבע עור הפנים, אך אינו מסתיר פגמים. הבעיה איתו היא שהוא מאוד לא התאים לעור השמן שלי והסתובבתי די מבריקה איתו.

דמי מייקאפ סבוקאלם













בקיץ האחרון קיבלתי ממכרה את המייקאפ של קליניק (superbalanced) בגודל travel size, בגוון vanilla. מסיבה כלשהי החלטתי שהצבע מתאים לי בול והחלטתי סוף סוף לקפוץ למים ולהיכנס לעולם המייקאפ (וגם נגמר/התקלקל/משהו עבר על הסבוקאלם שלי והייתי צריכה משהו חדש).

תחילה אהבתי מאוד איך שהמייקאפ ישב עליי, הצבע היה (לכאורה) מתאים לי בול והעמידות הייתה גבוהה מאוד. עם זאת, לקראת הסתיו משהו התחיל להשתבש בגוף שלי והוא התחרפן לי לגמרי. אחד הסממנים הראשונים היה התגברות ההפרשות השומניות בפנים והתרחבות הנקבוביות בלחיים (מוזר שדווקא בתקופה יבשה זה קרה לי ועכשיו שחזרנו לקיץ זה מתחיל לחזור למצב הקודם). בכל מקרה, המייקאפ כבר לא ישב כזה יפה על הפנים. הוא הבליט בצורה מטורפת את הנקבוביות, העמידות שאפה לאפס והברקתי כמו כדור דיסקו. הגעתי למסקנה שאין מנוס אלא לשנס את מותניי, לגשת לסופרפארם הקרוב לביתי ולהתחיל לדגום מכל הבא ליד. כמובן שמראש עשיתי סקר שוק קטן, והחלטתי לדגום את דאבל וור של אסתי לאודר (לא קרה), דאבל וור לייט (גם לא קרה), טינט מירקל של לנקום (ממש לא קרה) וקולורסטיי של רבלון.
בפועל, קיבלתי דוגמית של טינט איידול, כי לא הייתה דוגמית של המיריקל. השתמשתי במייקאפ באחת הפעמים שהיה לי משעמם והתחשק לי לנסות סגנון איפור מסויים, כך שלא ממש הספקתי להתרשם ממנו.
בסופו של דבר לקחתי דוגמיות באופן עצמאי בקופסיות קטנות, שנרכשו בחנות של wow. דגמתי את קלורוסטיי (גוןן 200), ושני המייקאפים של בורז'ואה (וסוף סוף מגיעים לפואנטה)- healthy mix ואחיו healthy mix serum. כאשר ההבדל אמור להיות ברמת הכיסוי (הסרום ברמת כיסוי נמוכה יותר).
לאחר שדגמתי כל אחד מהם למשך יממה (נו כמעט, בסביבות ה16 שעות לפחות), הגעתי למסקנה שאני מרוצה רק מהסרום. בשני האחרים הנקבוביות שלי נראו מזעזע ולעומתם, הסרום פשוט החליק מעליהן ויצר גימור כל כך יפה. הייתה בשוק. כמובן שגם מצא חן בעיניי הריח הפרחוני שלו (מתה על מוצרי איפור וטיפוח מבושמים, מעצים לי את חוויית השימוש ואת ההנאה). דבר מוזר ומדהים נוסף הוא שלמרות שהעמידות לא בשמיים (יש ימים יותר ויש ימים פחות), גם אחרי שהוא נעלם מהפנים, הוא משאיר את הפנים חלקות ויפות. הפנים שלי בהחלט נראות טוב יותר לאחר שהמייקאפ דוהה מאשר בלי מייקאפ בכלל. לא יודעת מה יש בו, אבל אהבתי ולכן רצתי וקניתי אותו בסופרפארם. לא הייתה לי אפילו סבלנות להזמין אותו באינטרנט במחיר הרבה יותר נמוך. עד שסופסוף מצאתי משהו שיושב לי יפה על הפנים...
החסרון היחיד במייקאפ הזה הוא שאם יש לך איזורים יבשים או מתקלפים בפנים, אז הוא ידגיש את זה, גם אם לא ידעת בכלל על קיומם. בשבילי זה משמש כמדד מצויין מתי אני אגרסיבית מידי עם טיפוח ונקיון הפנים שלי וצריכה להוריד הילוך.

מבחינת הגוונים, אני מאוד מבולבלת. בבורז'ואה אני בגוון מספר 52 והוא נטמע לי בעור הפנים בצורה מושלמת. כאשר ניסיתי את גוון 53 הוא היה בבירור כהה לי מידי. הבנתי שבנות שמתאים להן גוון 52 בבורז'ואה, בקולורסטיי של רבלון דווקא מתאימים להן הגוונים 150-180, כאשר אני יכולתי להישבע ש-200 התאים לי בדיוק. בנוסף לכך, אם אני משווה את הגוון של קליניק לשל בורז'ואה, יש הבדל ענקי, כאשר קליניק נראה הרבה יותר כהה. עם זאת, אם אני מטשטשת כל אחד מהם על לחי אחרת, נראה כי שניהם מתמזגים בעור שלי ולא רואים הבדל בצבע. מוזר.
למישהו יש הסבר לתעלומה? או שבאמת אני צריכה לבדוק את הראייה שלי?

Round Little Pot-72 violet



התמונה שמופיעה בראשית הפוסט היא האימג' הראשון של בורז'ואה שראיתי. ישר התאהבתי בצללית הסגולה שעל הדוגמנית בפרסומת ונשבעתי בי שברגע שאני מוצאת סטנד של המותג אני מנסה את הצללית הזו. היום הזה אכן הגיע ולהפתעתי ולשמחתי, החברה הגיעה לסניף סופרפארם שנמצא בעיר שלי ואני עוברת לידו כמעט כל יום. בכל מקרה, כאשר ניגשתי בהתרגשות מרובה לנסות את הצללית בסטנד התאכזבתי ביותר. התחושה הייתה מאוד זולה, המרקם קשה וצריך לעבוד קשה כדי להוציא צבע מהצללית. קראתי בבלוגים אחרים כי האיכות והפיגמנט של הצלליות משתנה בין הצבעים השונים ושאכן אנשים הבחינו שאיכות הצללית הסגולה נופלת מאיכות צלליות בצבעים אחרים. את האחרות טרם יצא לי לנסות. בכל מקרה באותו היום החלטתי לוותר על הקנייה.

פופה והצלליות החדשות
לאחרונה שמעתי על הצלליות האפויות החדשות של פופה, אשר אמורות להיות במרקם חדש ומיוחד. גם במקרה זה משכה אותי הצללית הסגולה של הקולקציה, אשר מככבת באימג' של פופה.
כמובן שמיד לאחר שהתוודתי לעובדה שהצלליות נמכרות במחיר השקה של 45 ₪, אצתי רצתי לסופרפארם להתנסות בצללית הסגולה, בתקווה שהיא תביא לי את הגאולה.
המרקם התגלה כרך וחמאתי, ממש נתן הרגשה של מוצר איכותי. גם כאשר העברתי אצבע על הצללית ועשיתי סווטצ' על היד, יצא פיגמנט מכובד. אבל מה? הדיילת הנחמדה של בורז'ואה הסתובבה לידי והציעה לי שירות. את הדיילת הזו אני דווקא מחבבת, כי גם כשהיא מנסה לשכנע לעבור לסטנד שלה, היא עושה את זה בחינניות ובלי ללחוץ ואם אני לא מעוניינת, פשוט עוזרת לי למצוא את מה שאני צריכה בחברות אחרות. בכל מקרה, היא שיכנעה אותי לחזור ולנסות את הצללית הסגולה של בורז'ואה והציעה לי להשוות את שתיהן, כאשר אנסה אחת על כל עין ואראה מה יפה יותר. הבעיה עם הצללית של פופה היא העובדה שהיא בתת גוון אדום ולכן נותנת לי מעט מראה חולני בעין. לעומתה, הצבע של הצללית של בורזו'אה הוא הסגול שאני כל כך אוהבת ושכל כך מחמיא לעיני הירוקות. לכן נשברתי בסוף וקניתי אותה.

רשמיי מהצללית של בורז'ואה: לעבוד איתה על יבש, כלומר בצורה רגילה, בלתי אפשרי וקשה להוציא ממנה פיגמנט. ניסיתי עם מספר מברשות, ואומנם המברשות שלי לא הכי איכותיות, אך מעולם לא הייתה לי בעייה כזו עם צללית. גם אם הצלחתי בדרך פלא להעמיס צבע על העפעף, כאשר ניסיתי לטשטש קצת באיזור קפל העין, זה פשוט העלים את הצללית. גם גיליתי שאם כבר, הדרך להוציא ממנה הכי הרבה פיגמנט היא דווקא בשימוש באפליקטור הספוגי המצורף.
בסופו של דבר גיליתי שהדרך היחידה להוציא ממנה פיגמנט מהממם ולהגיע לתוצאה יפה בעין היא באמצעות הנחה רטובה. כלומר, להרטיב מעט את המברשת ורק אז לאסוף חומר מהצללית. גם במקרה זה, גיליתי להפתעתי, לאחר נסיון עם כל המברשות שלי, שכאשר אני משתמשת באפליקטור הספוגי בצורה רטובה, הוא אוסף הכי הרבה חומר ממנה.
בכל מקרה, בין אם עובדים על יבש או רטוב, כאשר רוצים לטשטש, רצוי לעשות את זה בעדינות מירבית.

סך הכל הצלחתי להגיע לתוצאות יפות עם הצללית, אבל אני מאמינה שאפשר למצוא צללית סגולה בחברות אחרות, אשר תיתן את התוצאות הללו גם בלי הצורך להילחם בה וללמוד את הקריזות שלה.
לגבי העמידות- עם פריימר והנחה רטובה של הצללית, העמידות הייתה טובה.

עפרונות עיניים  khol & contour

מימין לשמאל-עיפרון כחול (מס' 82), איילינר טוש שחור ועיפרון חום (מס' 78)



















כפי שכבר ציינתי, רכשתי שני עפרונות של בורז'ואה בצבעים חום וכחול נייבי. בתמונה זו ניתן לראות גם את האיילינר טוש, אשר לגביו אפרט בנפרד בהמשך.
העפרונות נרכשו באותה הרכישה עם הצללית. גם במקרה זה רציתי לקנות את העפרונות של פופה, אך הדיילת שיכנעה אותי לנסות את העפרונות של בורז'ואה. מאז הקיץ הקודם (כן, כן, הרבה דברים קרו בקיץ הקודם), אני משתמשת בעפרונות לעיניים של פופה, מסוג multiplay triple purpose, בצבעים חום (מס' 19) ושחור (9) לתיחום עליון. אני מאוד מרוצה מהם בגלל נוחות השימוש, העמידות והרבגוניות בשימוש. הפעם החלטתי לנסות משהו חדש ולכן בגדתי בפופה.

    pupa multiplay triple purpose   



















לעומת העפרונות של פופה, שהם רכים במיוחד, העפרונות של בורז'ואה סטנדרטיים לחלוטין. עם העיפרון החום אני מסתדרת, למרות שאני צריכה להתרגל למרקם השונה. עם העיפרון הכחול זה כבר סיפור אחר. משום מה הוא כל הזמן מאבד לי פיגמנט ואני נאלצת לחדד אותו ולהעביר כמה פסים על היד כדי שישרטט לי פס על העין. למרות שאני משתמשת בו אך ורק לתיחום עליון, איכשהו, במהלך היום, ואלוהים שיעזור לי, זה לא הגיוני מבחינה פיזיקלית, הוא נמרח לי מתחת לעפעף התחתון (ולא, זו לא המסקרה, כי המריחות כחולות..).
מבחינת העמידות על העפעף העליון-החום עמיד, הכחול פחות.
אני לא משתמשת בעפרונות לתיחום תחתון (לא בתוך העין ולא מחוץ לעין), כי שום דבר לא מחזיק לי שם מעמד.
אני יודעת שיש לבורז'ואה גם עפרונות דומים לעפרונות של פופה, ליצירת מראה מעושן. לגבי איכותם, לעומת העפרונות של פופה, אין לי מושג. אם למישהי יש משהו לחדש לי לגבי זה, אשמח לשמוע.

איילינר טוש- liner fetureבצבע שחור

האיילינר של בורז'ואה-כל כך הרבה ציפיות וכל כך הרבה אכזבות

המוצר הזה הוא תעלומה בפני עצמה (הפוסט מלא בתעלומות היום..). גם הוא נרכש באותה רכישה של הצללית והעפרונות (הדיילת הממזרה הזו יותר טובה ממה שחשבתי..). במקור רציתי לנסות את האיילינר טוש של קרליין, אשר קראתי עליו הרבה המלצות באינטרנט. עם זאת, הטסטר היה מיובש ובקושי הצלחתי להוציא חומר ולהתרשם מהמוצר. הדיילת אמרה לי שזה בגלל שהוא עומד שם כבר חצי שנה ובמקרה וזה קורה לי עם המוצר, עליי ללחוץ עליו, לנער אותו, או משהו כזה כדי להוציא עוד חומר. כמובן שירד לי מהמוצר וערקתי לסטנד של בורז'ואה, בו הטסטר עבד בצורה חלקה ומרשימה ולכן החלטתי לקנות אותו.
אממה? כאשר הגעתי הביתה ופתחתי את המוצר בהתלהבות, גיליתי שהוא דווקא מתנהג יותר כמו הטסטר של קרליין, מאשר כמו הטסטר של בורז'ואה. התעסקתי איתו (סובבתי, לחצתי, ציירתי על עצמי פסים עד שנראתי כמו זברה) במשך יומיים, ללא תוצאות. המקסימום שהגעתי אליו זה להוציא מספיק חומר לעין אחת ואז זה התייבש שוב (קמצן!).
לאחר תחקיר קטן באינטרנט, גיליתי שזה לא קורה בטוש של קרליין ושדווקא בטוש של בורז'ואה זה קרה ללא מעט בנות (מוזמנות לקרוא ביקורות במייקאפ אלי). לאחר הסקת מסקנות מהירה, צעדתי בנחישות לסופרפארם עם הטוש והקבלה והחלפתי אותו באיילינר טוש של קרליין.

האיילינר טוש של קרליין-תענוג














מה אגיד ומה אומר, מרוצה ממנו עד עמקי נשמי. אני, אחת הנשים העקומות בעולם הזה, אשר לוקח לי שעה של התעסקות עם איילינר ג'ל, הצלחתי לשרטט פס דק וישר על העיניים ולא נאלצתי לפנות חצי יום בשביל זה J

לסיום, אני מצרפת סווטצ' של מוצרי בורז'ואה(מלבד המייקאפ). עבור הסווטצ'ים של הצללית (על יבש) והאיילינר טוש הייתי צריכה לעבוד קשה..

מימין לשמאל-צללית מס' 72, איילינר טוש שחור, עפרון מס' 82, עפרון מס' 78


מקווה שנהניתן ואשמח לשמוע המלצות/השמצות משלכן על מוצרי בורז'ואה :-)

8 תגובות:

  1. הי !
    הלוגו של המותג נראה לי מוכר, ואני אפילו חושבת שהייתה לאימא שלי מסקרה שלו. כנראה ראיתי אותו בחו"ל.
    לגבי דמי-מייקאפ של סבוקלם, אני עם עור שמן ואני שמה מעליו פודרה. ושמתי לב שאם שמים מתחתיו קרם לחות מאט אז הוא פחות מבריק במהלך היום.
    ואגב, לעור שמן באיזורים פחות לחים בארץ (ירושלים למשל) המייקאפ של מייבלין מצוין!

    השבמחק
    תשובות
    1. מצאתי ! זו המסקרה שלי, חחח , צבע חום. מסדרת "so long"
      מה אני אגיד, מסקרה מצויינת !

      מחק
    2. אפשר לשמוע קצת פרטים על המסקרה? מי, מו, מה?

      לגבי הדמי מייקאפ של סבוקאלם-כמובן שפידרתי וכמובן שזה לא עזר לי (אני לא מפדרת במשך היום, רק בבוקר. במשך היום אני סופגת את השומן והזיעה עם דפי בלוט של לייף).
      באיזה קרם לחות מאט את משתמשת? יש לי נסיון מר עם קרם מהסגנון (של גרנייה).
      ולגבי המייקאפ של מייבלין-על איזה מדובר? למרות שאני לומדת באיזור המרכז, כך שאני נמצאת ביום יום באמא של הלחות...

      מחק
  2. איזה קטע!! גם הסבוקאלם שלך התקלקל<?<
    הגעתי למחצית השפורפורת ופתאום אני קולטת שהוא נהיה מממממממממממש מסריח!!

    השבמחק
    תשובות
    1. לא זוכרת לגבי הריח, אבל משהו בהחלט השתנה במרקם

      מחק
  3. איזה פוסט מפורט! סחתיין :)
    אני חייבת כבר לנסות את האייליינרים האלה של קרליין, אבל משום מה כל פעם שאני בסופר פארם אני נמשכת למשהו אחר...
    תתחדשי!

    השבמחק
  4. אחלה של פוסט מדויק ועכשווי ונותן רקע מלא אני שמחה שנתקלת במייקפ זה נתן רקע טוב
    לחברה שלי יש יומהולדת אז אולי נתן לה להתחדש בצבעים חדשים
    תודה :-) :-) :-)

    השבמחק